Świetlica
ŚWIETLICA SZKOLNA
Godziny pracy świetlicy szkolnej
rok szkolny 2021/2022
PONIEDZIAŁEK
13.10-16.10
WTOREK
13.10-16.10
ŚRODA
13.10-16.10
CZWARTEK
13.10-16.10
PIĄTEK
13.10-16.10
Świetlica jest miejscem, w którym dzieci mogą miło, przyjemnie i pożytecznie spędzić czas przed rozpoczęciem lekcji i po zakończeniu zajęć lekcyjnych czekając na rodziców. W świetlicy prowadzone są zajęcia:
- PLASTYCZNO-TECHNICZNE (rysowanie ołówkiem, kredką, malowanie farbami, wycinanki, wydzieranki), oraz rękodzielnicze (wykonywanie form przestrzennych z masy solnej, papierowej, wykonywanie kwiatów z bibuły, haftowanie),
- REKREACYJNO – RUCHOWE zabawy w sali zabaw, na świeżym powietrzu, ćwiczenia doskonalące sprawność fizyczną,
- MUZYCZNO – TANECZNE, ćwiczenia i zabawy rytmiczno– muzyczne,
- DOSKONALĄCE umiejętność samodzielnego czytania i słuchania tekstu czytanego przez nauczyciela (czytanie bajek, wierszy, opowiadań dla dzieci),
- DYDAKTYCZNE zabawy słowne- rozwiązywanie rebusów, krzyżówek, zgadywanki,
- ZAJĘCIA z wykorzystaniem środków audio- wizualnych znajdujących się w świetlicy,
- POMOC w odrabianiu zadań domowych.
STOŁÓWKA SZKOLNA
Od 06.09.2022r.świadczyć będzie 1-daniowe obiady w cenie 4.50 zł za obiad.
Pani Agata Zielińska przyjmuje wpłaty za obiad do 25 dnia każdego poprzedzającego miesiąca.
Prosimy o terminowe wpłaty.
Obiady wydawane są na przerwie godz.10.25-11.45
Zapraszamy J
REGULAMIN DZIAŁALNOŚCI ŚWIETLICY SZKOLNEJ
Szkoły Podstawowej w Stańkowej
- 1
1.Głównym celem świetlicy jest zapewnienie opieki wychowawczej, tworzenie warunków do nauki własnej i pomocy w nauce oraz rozwijanie zainteresowań i uzdolnień wychowanków.
2.Do podstawowych zadań świetlicy należy:
- a) zapewnienie opieki wychowankom przed i po zajęciach lekcyjnych ,
- b) pomoc w odrabianiu lekcji,
- c) organizowanie gier i zabaw ruchowych,
- d) organizowanie zajęć rozwijających zainteresowania i uzdolnienia uczniów,
- e) współpraca z wychowawcami klas w zakresie zadań opiekuńczych i wychowawczych szkoły wynikających z jej programu wychowawczego oraz rocznych planów pracy,
- g) zapewnienie możliwości spożycia obiadu .
- h) kształtowanie nawyków kultury życia codziennego,
- i) rozwijanie samodzielności i samorządności oraz społecznej aktywności.
- 2
1.Ze świetlicy korzystają uczniowie Szkoły Podstawowej w Stańkowej:
- b) którym rodzice nie mogą zapewnić opieki w czasie wolnym od zajęć szkolnych,
- c) inni uczniowie za zgodą dyrektora.
- 3
1.Do świetlicy przyjmuje się ucznia na wniosek rodziców.
2.Przyjmowania uczniów do świetlicy dokonuje się corocznie w oparciu o podpisanie przez rodziców (prawnych opiekunów) karty zgłoszeń .
- 4
- Świetlica jest czynna w dniach odbywania zajęć lekcyjnych w godz. wg harmonogramu
2.Szczegółowy tygodniowy rozkład pracy świetlicy ustalają wychowawcy, w uzgodnieniu z dyrektorem szkoły.
3.Jednostką zajęć w świetlicy jest 60 minut.
- 5
1.W świetlicy są prowadzone zajęcia w grupach wychowawczych.
- 6
1.Świetlica pracuje w oparciu o roczny plan pracy , który zatwierdza Dyrektor Szkoły.
2.Plan pracy świetlicy musi być zgodny z planami pracy i programem wychowawczym i profilaktycznym Szkoły.
- 7
1.Wychowawca świetlicy prowadzi dziennik zajęć wychowawczych .
2.Zasady wypełniania dziennika regulują odrębne przepisy.
- 8
- Z wyposażenia świetlicy można korzystać wyłącznie pod opieką i za zgodą wychowawcy świetlicy, którego obowiązkiem jest dbałość o jego właściwe wykorzystanie i zabezpieczenie.
- 9
- Dzieci odbierane są przez rodziców lub przez osoby przez nich upoważnione. Na samodzielny powrót do domu potrzebne jest pisemna zgoda rodziców.
- Rodzice, którzy upoważniają inne osoby do odbioru swoich dzieci, zobowiązani są do:
- a) złożenia u wychowawcy świetlicy pisemnego upoważnienia;
- b) upoważnienie musi zawierać imię i nazwisko odbieranego ucznia, dane personalne rodziców wraz z aktualnym telefonem kontaktowym, dane personalne osoby upoważnionej oraz czytelne podpisy obojga rodziców;
- c) upoważnienie musi zostać zaktualizowane w wypadku zmiany w danych wymienionych w punkcie 2.
- d) upoważnienie przechowywane jest w dokumentacji świetlicy.
- 10
1.Wychowawca świetlicy ma obowiązek zapoznać uczniów i ich rodziców z niniejszym regulaminem.
ŚWIETLICA POLECA 02.06.2020r.
Witaminki dla chłopczyka i dziewczynki
ŚWIETLICA POLECA 01.06.2020r.
ŚWIETLICA POLECA 29.05.2020r.
ŚWIETLICA POLECA 28.05.2020r.
ŚWIETLICA POLECA 27.05.2020r.
ŚWIETLICA POLECA 26.05.2020r.
ŚWIETLICA POLECA 25.05.2020r.
ŚWIETLICA POLECA 22.05.2020r.
ŚWIETLICA POLECA 21.05.2020r.
ŚWIETLICA POLECA 20.05.2020r.
ŚWIETLICA POLECA 19.05.2020r.
Dzień Polskiej Niezapominajki.
ŚWIETLICA POLECA 18.05.2020r.
ŚWIETLICA POLECA 14.05.2020r.
ŚWIETLICA POLECA 12.05.2020r.
ŚWIETLICA POLECA 11.05.2020r.
Latem krążę, ile sił, zbieram z kwiatów złoty pył.
ŚWIETLICA POLECA 08.05.2020r.
ŚWIETLICA POLECA 06.05.2020r.
ŚWIETLICA POLECA 04.05.2020r.
Strażak to jeden z najbardziej bohaterskich zawodów - to przecież strażacy ryzykują zdrowie i życie podczas akcji ratunkowych. Warto dziś im za to podziękować.
ŚWIETLICA POLECA 29.04.2020r.
Dzisiaj chciałabym Was zachęcić do wykorzystania pustych plastikowych butelek.
Zobaczcie sami jakie niesamowite rzeczy można z nich stworzyć.ŚWIETLICA POLECA 27.04.2020r.
Kochani! Dzisiaj chcę Was zachęcić do zrobienia w domu figurek z papieru metodą ORIGAMI.Witajcie!
Dzisiaj chciałam zaproponować Wam wykonanie w domu masy balonowej, z której możemy zrobić świetne bańki.
Do przygotowania masy balonowej potrzebne nam będą:
- zwykły klej szkolny
- odrobina żelu do prania
- odrobina pianki do golenia
Dokładną propozycje i instrukcję krok po kroku zobaczycie w linkach poniżej:
- https://www.youtube.com/watch?v=yfbOkfm-i18&feature=emb_title
- https://mojedziecikreatywnie.pl/2017/07/masa-balonowa-diy-prosty-glutek/
Propozycja do obejrzenia:
- Domisie - Co masz zrobić jutro zrób dzisiaj https://www.youtube.com/watch?v=qJEd6lCZjDs
Zachęcam Was również do zabawy w skojarzenia
- Zacznij zabawę, mówiąc dowolne słowo, np. „słońce”. Następnie kolejna osoba mówi słowo kojarzące się z tym, co powiedziałeś, np. „gorąco”. Potem ty szukasz skojarzenia do „gorąco”, np. „lato”. I tak na zmianę.
Kochani!
Chciałabym zachęcić Was jeszcze do wykonania w domu masy solnej.
Nie potrzeba nam wiele składników, a sposób wykonania jest bardzo prosty.
Przepis na masę solną:
- 1 szklanka mąki pszennej
- 1 szklanka soli
- około 1 szklanki wody
Sposób wykonania znajdziecie w filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=-ZPEv5b2kN8
Co zrobić z masy solnej?Oto kilka propozycji:
Figurki: https://www.youtube.com/watch?v=LvWQymTuJdY
Labirynt: https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/01/zabawna-masa-solna/
Pozdrawiam
Agata Zielińska-opiekun świetlicy :)
Witajcie po krótkiej przerwie!
Dzisiaj przygotowałam dla Was kilka propozycji eksperymentów do wykonania w domu.
Eksperymenty dają dużo zabawy i radości, są świetnym pomysłem na spędzenie wolnego czasu i co najważniejsze, mają wartość edukacyjną. Przygotowałam dla Was kilka propozycji eksperymentów, które można wykonać w domu w kilka chwil.
Świetna zabawa gwarantowana!
Szczegóły w linkach:
Drodzy Rodzice i Kochani Uczniowie :)
Zdaję sobie sprawę z zadań które macie do wykonania, jednak aby umilić Wam czas przesyłam kilka zadań plastycznych, które w wolnych chwilach mogą wam sprawić wiele przyjemności
WIOSNA !!!
https://www.lulek.tv/vod/clip/wywiad-z-bocianem-wiem-ile-zjem-cz-5-46
https://www.lulek.tv/vod/clip/balwanek-i-wiosna-piosenki-dla-dzieci-lulektv-nowosc-96
https://www.glosy-ptakow.pl/alfabetyczny/
-nie nudzimy się i robimy prace plastyczne z tego co mamy w domu:
*PRZEBIŚNIEGI
Na kartonie przyklejamy trzy słomki (zgięte, których końcówki możemy lekko obciąć). Z płatków higienicznych wycinamy kwiaty i doklejamy je nad słomką. Na dole kartonu przyklejamy kawałki białego materiału lub chusteczki higieniczne - imitujące śnieg.
Materiały:
zielony karton A4
3 płatki kosmetyczne
3 zielone słomki
biały materiał lub chusteczka higieniczna
klej magiczny
nożyczki
*TULIPANY
Z kubeczka po serku danonek odcinamy górę. Dzieci wycinają w nich kielich tulipana na 3 lub 4 płatków. W dnie robimy dziurkę i wkładamy zieloną słomkę, a w nią skręcone paski pomarańczowej bibuły. Do słomki przyklejamy liście z papieru.
Materiały:
kubeczki po serkach
słomki
bibuła
nożyce
*BAZIE
Wycinamy kilka brązowych paseczków różnych długości, następnie układamy z nich gałązkę - przyklejamy na kartkę. Z czarno-białych gazet wycinamy małe kółka, które przyklejamy na gałązkę w różnych odstępach.
Materiały:
* kolorowa kartka
* brązowy papier
*czarno-białe gazety
*nożyczki
*klej
- origami- tulipan origami -ptak
* PAPIEROWY KRÓLIK
https://www.youtube.com/watch?v=3cJM0JS1mjM
Powodzenia !
Opiekun świetlicy: Agata Zielińska
ZAJĘCIA ŚWIETLICOWE
JAK ODPOCZĄĆ OD NAUKI I NIE ZAPOMNIEĆ O PRZYJEMNOŚCIACH
Kochani uczniowie pilnujcie waszej wiedzy podczas zawieszenia w pracy szkół ale dbajcie również o odpoczynek i przyjemności w tym czasie.
Pijcie dużo wody, poćwiczcie ciało po wstaniu z łóżka – poniżej podam kilka pomysłów na spędzenie wolnego czasu . Proponuję również ćwiczenia przy muzyce, fitness i zumbę.
Możecie wspierać się internetowymi kursami np. takimi:
https://www.youtube.com/watch?v=FP0wgVhUC9w
lub wpisujcie na YouTube ZUMBA -proste układy i ulubioną piosenkę – zapewne znajdziecie :D lub proste ćwiczenia przy muzyce.
(ze względu na okres Wielkiego Postu proszę o ciche puszczanie muzyki przy wykonywaniu ćwiczeń)
Będąc w domu wykorzystajcie czas na zabawę z rodzeństwem i rodzicami. Być może pamiętają oni gry i zabawy ze swojego dzieciństwa i czegoś Was nauczą? Pytajcie ich, pytajcie dziadków, w co bawili się będąc dziećmi.
Kilka moich propozycji:
Gra w państwa – miasta
Przygotowujecie kartkę papieru dla każdego gracza i robicie tabelkę taką jak tu: Polecam zrobić to długopisem jak kiedyś;)
PAŃSTWA MIASTA ROŚLINY ZWIERZĘTA SAMOCHODY IMIONA RZECZY PUNKTY Oman Opole Olcha Orzeł Opel Ola Okno Jedna osoba w myślach mówi alfabet, kolejna głośno mówi STOP. Ta litera, na której się zatrzymaliście wpisujecie wszystkie kategorie (patrz przykład w tabeli. Osoba, która wpisze pierwsza wszystkie słowa odlicza do 10 i mówi STOP. Wtedy wszyscy odkładają długopisy, nawet jeśli nie zdążyli wszystkiego wpisać.
Jak liczyć punkty:
5 – jeśli słowo z danej kategorii powtarza się u innego gracza
10 – jeśli mamy inne słowo niż reszta graczy
15 – jeśli inni gracze nie zdążyli wymyślić słowa na tę literę w danej kategorii
Można grać tak długo póki starczy liter alfabetu. Na koniec sumujemy punkty z każdej litery. Wygrywa ten, który ma najwięcej. Powodzenia!!!!
Gra w klasy (da się na balkonie;))
http://zabawy.zrodla.org/gra_chlopek/
https://www.dzieckiembadz.pl/2017/04/gra-w-klasy.html
Gra w kapsle (lub nakrętki)
Zasady tutaj:
https://mojedziecikreatywnie.pl/2014/07/gra-w-kapsle/
A ja polecam tor zrobić z kartek papieru lub narysować kredą w domu – jeśli jest odpowiednie podłoże i zgodzą się Wasi rodzice :D
Gra w gumę
Jak najbardziej możecie grać w nią w domu :D Tutaj zasady:
http://zabawypodworkowe.pl/gra-w-gume-dziesiatki-wersja-1/
Skakanka
Jeśli tylko macie w domu więcej miejsca, myślę, że doskonale będziecie wiedzieć jak wykorzystać skakankę, żeby się nie nudzić :D
Hula – hop
Tutaj także jestem pewna, że wiecie co zrobić z obręczą hula hop :D
Gra w piłkarzyki na kartce papieru
Gra dla 2 osób. Potrzebujecie tylko kartkę w kratkę i długopis. Oto zasady:
http://www.jak-to-zrobic.pl/index.php/a/3/b/11/c/49/d/145/id/952
https://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-grac-w-pilkarzyki-na-kartce
Zabawa w chowanego
Nadaje się do domu idealnie!!!!! Tylko bądźcie ostrożni i nie wchodźcie w miejsca, gdzie znajdują się niebezpieczne przedmioty.
Baba jaga patrzy
Można pobawić się w domu i to nawet w dwie osoby:
https://www.swiatmojegodziecka.pl/baba-jaga-patrzy-nauka-panowania-nad-soba/
Gąski do domu
http://www.zabawydladzieci.com.pl/gaski-gaski-do-domu/
Ciuciubabka
Zabawa dla całej rodziny :D A potrzebujecie tylko chusty lub szalika do zawiązania oczu.
https://2godzinydlarodziny.pl/ciuciubabka/
Jeśli lubicie plastykę a za pasem ŚWIĘTA WIELKANOCNE możecie zająć się tworzeniem ozdób wielkanocnych:
http://www.twojediy.pl/jaja-cekinach/
http://www.twojediy.pl/popekane-jaja/
http://www.twojediy.pl/jak-zrobic-dekoracje-wielkanocna/
http://www.twojediy.pl/jajo-z-rzezuchy/
http://www.twojediy.pl/kolorowe-kury-dekoracja-diy-na-wielkanoc/
http://www.twojediy.pl/tekturowe-kury/
http://www.twojediy.pl/koszyczek-sloika/
http://www.twojediy.pl/jajo-uszami/
http://www.twojediy.pl/pisanki-z-dwukolorowego-sznurka/
http://www.twojediy.pl/jajka-w-piorach/
https://tipy.interia.pl/artykul_22220,jak-zrobic-zajaczka-z-jednorazowego-kubka.html
Albo zrobić samodzielnie lub z pomocą rodziców zabawki w domu:
https://tipy.interia.pl/artykul_22221,jak-zrobic-telefon-z-puszek-i-sznurka.html
https://tipy.interia.pl/artykul_22123,jak-zrobic-zajaca-ze-skarpety.html
https://tipy.interia.pl/artykul_19037,jak-zrobic-statek-piracki-z-kartonu.html
https://tipy.interia.pl/artykul_19051,jak-zrobic-samochodziki-z-rolek-po-papierze-toaletowym.html
https://tipy.interia.pl/artykul_19041,jak-zrobic-zwierzatka-z-korkow.html
https://tipy.interia.pl/artykul_21272,jak-zrobic-stroj-kapielowy-dla-lalki-bez-szycia.html
https://tipy.interia.pl/artykul_21273,jak-zrobic-domek-dla-lalek-z-pudelka.html
Dobrej zabawy, odpoczynku i zdrowia!!!!!
Wychowawca świetlicy
PLAN PRACY ŚWIETLICY
PONIEDZIAŁEK godz.7.45-8.45 A. Zielińska
godz. 12.25-13.25 J.Szkarłat
WTOREK godz. 7.30-10.30 A.Zielińska
ŚRODA godz. 7.30-9.30 A.Zielińska
godz. 11.30-13.30 A.Zielińska
CZWARTEK godz. 7.45-8.45 A.Zielińska
godz. 12.25-13.25 J.Szarłat
PIĄTEK godz.7.45-8.45 A.Zielińska
godz. 12.25-13.25 J.Szkarłat
OGÓLNE ZAŁOŻENIA DZIAŁALNOŚCI OPIEKUŃCZO – WYCHOWAWCZEJ
ŚWIETLICY SZKOLNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W STAŃKOWEJ
Zadaniem świetlicy szkolnej jest sprawowanie opieki nad dziećmi. Stałą opieką opiekuńczo – wychowawczą objęto uczniów z klas I – III oraz kilku uczniów klas IV. Godziny pracy świetlicy uzależnione są od potrzeb edukacyjno – wychowawczo – opiekuńczych uczniów i ustalane na początku każdego roku szkolnego przez dyrektora szkoły. Celem pracy świetlicy jest takie zorganizowanie czasu dzieciom, aby w trakcie przebywania w niej mogły uczestniczyć w zabawach i oraz odrabiać zadania domowe.
GŁÓWNE KIERUNKI PRACY ŚWIETLICY
- Troska o rozwój psychiczny i fizyczny dziecka . Kształtowanie nawyków
w zakresie higieny i kultury życia codziennego.
Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień. Prowadzenie zajęć plastycznych i technicznych. - Pomoc dzieciom w opanowaniu materiału z danej klasy. Pomoc w odrabianiu zadań domowych.
- Kształtowanie postaw moralno – społecznych. Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie.
- Współpraca z rodzicami i wychowawcami uczniów korzystających z opieki
w świetlicy.
REGULAMIN ŚWIETLICY SZKOLNEJ
- Świetlica to nasz drugi dom, od nas zależy jak będziemy się tu czuli.
- W świetlicy mówimy półgłosem, nie krzyczymy, nie biegamy bez potrzeby.
- Wszyscy dbamy o porządek, estetyczny wygląd sali.
- Szanujemy gry i zabawki, oszczędnie gospodarujemy materiałami plastycznymi.
- Jesteśmy grzeczni i uprzejmi dla wszystkich.
- Zawsze spełniamy polecenia wychowawcy, wychodzimy z sali zajęć
z pozwoleniem wychowawcy. - Uczymy się samodzielnej pracy, starannie i sumiennie odrabiamy lekcje.
- Opiekujemy się młodszymi kolegami, pomagamy im w trudnościach.
- Staramy się, aby nam było dobrze z innymi a innym z nami.
ZAŁOŻENIA PROGRAMOWE REALIZOWANE BĘDĄ POPRZEZ NASTĘPUJĄCE FORMY PRACY.
- Gry i zabawy integracyjne.
- Pogadanki tematyczne.
- Zajęcia inspirowane przez dzieci.
- Zajęcia plastyczno-techniczne.
- Zajęcia teatralne.
- Zajęcia umuzykalniające.
- Zajęcia czytelnicze.
- Zajęcia relaksacyjne.
- Odrabianie pracy domowej.
- Zajęcia ruchowe (ćwiczenia ogólnorozwojowe, gry i zabawy na świeżym powietrzu, w sali gimnastycznej).
- Konkursy, turnieje, zagadki, krzyżówki, rebusy.
- Gry edukacyjne i planszowe.
- Zajęcia wynikające z planu świetlicy szkolnej.
- Oglądanie filmów edukacyjnych.
ROCZNY PLAN PRACY ŚWIETLICY SZKOLNEJ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W STAŃKOWEJ NA ROK SZKOLNY 2019/2020
Lp. Zadania
Sposób realizacji Termin 1. Witaj szkoło!
Organizacja pracy świetlicy szkolnej.- Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2018/2019.
- Zapoznanie dzieci z regulaminem i zasadami obowiązującymi w świetlicy, w toaletach, przedstawienie zasad BHP.
- Co robimy w świetlicy, by było miło, przyjemnie, wesoło i ładnie –nasze pomysły.
- Pogadanka na temat zachowania i poszanowania gier i zabawek świetlicowych.
wrzesień 2019 2. Wspomnienia z wakacji. - Plecak pełen wspomnień”-wakacyjne pamiątki, opowiadanie wakacyjnych przygód. Malowanie pocztówki z wakacji, rebusy i zagadki o tematyce wakacyjnej
- Zabawy integrujące –poznajemy się, uczymy się wspólnie bawić i pracować
- Praca plastyczna „Moje wakacyjne wspomnienia”
- Projekt „lapbooks”- wakacyjne skarby
wrzesień 2019 3. Dbamy o nasze bezpieczeństwo! - Rozmowy i przekazanie dzieciom wiedzy na temat bezpiecznego poruszania się po drogach publicznych, bezpiecznego zachowania się na terenie szkoły oraz w czasie zabaw na boisku.
- Rozmowa na temat znaków drogowych
wrzesień 2019 4. Witamy jesień! - Rozmowa na temat zmian w przyrodzie .
- Zagadki oraz rebusy dotyczące jesieni.
- Pani Jesień” –kolaż z różnych materiałów.
wrzesień 2019 5. Światowy dzień zwierząt. - Zagadki i rebusy o zwierzętach.
- Kalambury
- Nasi ulubieńcy- jakie zwierzęta hodujemy w domu.
- Praca plastyczna – „Ulubione zwierzątko”
- Nazywanie drzew i segregowanie liści. Praca plastyczna -jesienne drzewo.
- Dostrzeganie zależności między wyglądem przyrody, a porą roku -23 września początek kalendarzowej jesieni.
październik 2019 6. Zwierzęta naszymi przyjaciółmi! - Jestem odpowiedzialnym opiekunem –rozmowa na temat sposobów opiekowania się zwierzętami.
- W świecie zwierząt –ciekawostki na temat zwierząt.
- „Ja i mój pupil” -praca plastyczna.
- Jak zwierzęta przygotowują się do zimy, jak możemy im pomóc.
październik 2019 7. Dzień Edukacji Narodowej. - Rozmowa na temat pracy nauczycieli oraz pracowników szkoły.
- Tworzenie laurki dla naszej pani dowolną techniką.
październik 2019 8. Świat jesienią. - Dary jesieni.
- Praca plastyczna „ Jesień w ogrodzie”
- Zabawy ruchowe, gry planszowe związane z jesienią.
październik 2019 9. Pamiętamy o tych co odeszli. - Dzień Wszystkich Świętych rozmowa na temat jak obchodzimy go w Polsce. listopad 2019 10. Nasza ojczyzna. - Rozmowa o symbolach narodowych.
- Wykonanie dowolnego symbolu narodowego.
- Rozwiązywanie krzyżówki z hasłem: POLSKA
- Konkurs plastyczny „Nasza mała ojczyzna”
listopad 2019 11. Świat bajek! - Rozmowa o ulubionych bajkach.
- Oglądanie wybranej bajki.
- Gry, zabawy oraz rebusy związane z postaciami z bajek.
- Praca plastyczna „Mój ulubiona postać z bajki”
- Gry i zabawy integrujące grupę. Zabawy relaksacyjne przy muzyce.
- Wykonanie zakładki do książki.
- Zabawy rozwijające wyobraźnię.
- Lepienie z plasteliny baśniowych postaci.
- Konkurs na najładniej opowiedzianą bajkę.
listopad 2019 12. Andrzejki. - Omówienie i wspólne przygotowanie akcesoriów potrzebnych do wróżb.
- Zabawy ruchowe.
listopad 2019 13. Dzień pozdrowień iżyczliwości - Wykonanie plakatów związanych z Dniem Życzliwości i Pozdrowień.
- Gry dydaktyczne.
- Gry planszowe ćwiczące refleks i pamięć, zabawy.
- Ordery życzliwości –prace plastyczne.
listopad 2019 14. Mikołajki. - Opowiadanie historii o Św. Mikołaju
- Pisanie listów do Św. Mikołaja
- Rysowanie upragnionych prezentów.
- Portret Św. Mikołaja -praca plastyczna
grudzień 2019 15. Zimowy świat. - Rozmowa o zimowym krajobrazie.
- Krzyżówki, rebusy związane z zimą.
- Wspólny projekt „Nasza zimowa kraina”
- Praca wykonana farbami „Zimowy pejzaż”
grudzień 2019 16. Świąteczne tradycje. - Pogadanka na temat świątecznych tradycji w Polsce oraz na świecie.
- Nasze święta- wypowiedzi dzieci na temat obchodzenia świąt w ich domach.
- Tworzenie ozdób świątecznych i dekoracji na choinkę.
- Przygotowanie sali świetlicy do zbliżających się świąt –dekoracja
grudzień 2019 17. Witamy nowy rok - Rozmowa z dziećmi na temat minionych świąt.
- Rozwiązywanie zagadek i rebusów z hasłem „Nowy Rok”.
- Gry i zabawy ruchowe
- Zapoznanie dzieci z przysłowiami związanymi z poszczególnymi miesiącami.
- Mrozem malowane –kreatywna praca plastyczna dzieci.
- Postanowienia noworoczne –pogadanka z dziećmi
styczeń 2020 18. Sporty zimowe - Pogadanka o znanych sportach zimowych
- Wykonanie rysunku przedstawiającego zabawy na śniegu. Swobodne wypowiedzi dzieci o tym, jak zamierzają spędzić ferie zimowe.
- Układanie rebusów. Gry planszowe
styczeń 2020 19. Arktyka –kraina wiecznego lodu iśniegu - Eskimosi –mieszkańcy Arktyki –odnalezienie Arktyki na globusie, wypisanie informacji kojarzących się z Eskimosami.
- -Poszukiwanie informacji o zwierzętach polarnych w czasopismach dziecięcych.
- -Wykonanie pingwina z tektury –praca techniczno-plastyczna.
- -Praca z mapą i globusem –„Gdzie ukryła się Arktyka, Antarktyda oraz Grenlandia”.
20. Dzień babci i dziadka - Rozmowa na temat jakie święto obchodzimy 21 i 22 stycznia.
- wykonywanie laurek, drobnych upominków dla babci i dziadka.
styczeń 2020 21. Ferie zimowe. - Rozmowa o tym jak spędziliśmy ferie zimowe.
- gry planszowe, zabawy ruchowe, rebusy i krzyżówki.
- Tworzenie pracy plastycznej „ Moje ferie”
luty 2020 22. Nasza mała ojczyzna - Rozmowa o naszej miejscowości.
- Tradycje i zwyczaje panujące w naszym regionie.
- Praca plastyczna „ Nasza mała ojczyzna”
luty 2020 23. Święto wszystkich kobiet. - Projektowanie i wykonanie barwnej kompozycji z okazji święta kobiet dla mamy.
- gry planszowe, zabawy ruchowe.
- Tworzenie laurek okolicznościowych.
marzec 2020 24. Przygotowanie do wiosny. - Zwiastuny wiosny-pogadanka
- tworzenie wiosennych kwiatów z bibuły
- wspólny projekt „ Wiosenna kraina”
marzec 2020 25. W koszyku Wielkanocnym. - Dzielenie się swoimi przeżyciami związanymi z okresem Świąt Wielkanocnych, zwrócenie uwagi na zwyczaje i tradycje w rodzinach – wypowiedzi dzieci.
- tradycje i obyczaje Wielkanocne
- Wykonanie ozdób wielkanocnych: kurczaki, zajączki, pisanki, koszyczki wielkanocne przy użyciu różnorodnego materiału
- tworzenie kartek wielkanocnych.
- zabawy ruchowe związane z Wielkanocą, gry, rebusy, krzyżówki.
kwiecień 2020 26. Nasza ziemia. - Swobodne wypowiedzi na temat „Jak powinniśmy szanować naszą planetę” – tworzenie drzewa pomysłów
- tworzenie plakatu „Nasza ziemia”
kwiecień 2020 27. Majowe święta narodowe. - Pogadanka na temat obchodów świąt majowych.
- Nasze symbole narodowe – godło i flaga. Wykonanie prac plastyczno – technicznych
- quiz dotyczący majowych świąt narodowych
maj 2020 28. Wiosna w maju - Wiosenne zgadywanie – zagadki i rebusy o wiośnie.
- Kolorowanie obrazka „wiosna w ogrodzie”.
- zabawy ruchowe, gry planszowe.
maj 2020 29. Dzień matki - Zaprojektowanie i wykonanie upominku dla mamy z okazji jej święta.
- Portret mojej mamy-praca plastyczna
maj 2020 30. W krainie fantazji. - Fantazja –a co to takiego? Swobodne wypowiedzi dzieci i prezentacja definicji słowa.
- Czytanie baśni i bajek wybranych autorów
maj 2020 31. Dzień dziecka. - Pogadanka i próba odpowiedzi na pytania: Dlaczego obchodzimy Dzień Dziecka?
- Projekt plakatu z okazji Dnia Dziecka – praca w grupach
- Rozwiązywanie rebusów, zabawy logiczne
- zabawy ruchowe na placu zabaw.
czerwiec 2020 32. Nadchodzi lato. - Pogadanka o ulubionej porze roku.
- Praca plastyczna „ Nadchodzi lato”
- gry i zabawy ruchowe
czerwiec 2020 33. Moja rodzina-dzień ojca. - rozmowa o rodzinie.
- „Oto mój tata” – praca plastyczna.
- wykonanie laurki z okazji dnia ojca
czerwiec 2020 34. Bezpieczeństwo podczas wakacji. - Bezpieczeństwo podczas wakacji – swobodne wypowiedzi uczniów nt. „Jak bezpiecznie podróżować.
- Zasady bezpieczeństwa na drodze – rozmowa.
- Praca plastyczna „moje wymarzone wakacje”
- gry planszowe, zabawy ruchowe na placu zabaw.
czerwiec 2020 35. Zapewnienie powodzenia szkolnego wychowankom świetlicy. - Zorganizowanie pomocy koleżeńskiej w nauce.
- Indywidualna pomoc dzieciom w opanowaniu materiału.
- Indywidualna pomoc dzieciom dotycząca odrabiania prac domowych w świetlicy.
- Poszerzanie wiedzy o świecie poprzez szereg zabaw, gier i konkursów edukacyjnych.
cały rok 36. Współpraca świetlicy z rodzicami, wychowawcami klas. - Ścisła współpraca z wychowawcami klas, doradztwo w zakresie pomocy dzieciom,
- Przekazywanie uwag o dzieciach wychowawcom klas i rodzicom,
- Ukazywanie rodzicom dorobku prac dzieci.
cały rok 37. Rozwijanie wrażliwości estetycznej, stwarzanie warunków do rozwoju zainteresowań plastycznych, czytelniczych. - Organizowanie zajęć plastycznych rozwijających wyobraźnię i sprawność manualną poprzez :
- organizowanie wystawek prac dziecięcych.
- Zajęcia czytelnicze, służące rozwijaniu zamiłowania do czytania:,wspólne czytanie,
cały rok 38. Kształtowanie umiejętności współżycia w grupie. - Stwarzanie ogólnej atmosfery wychowawczej opartej na życzliwości, przyjaźni i współpracy
- Przestrzeganie regulaminu świetlicy.
- Uświadamianie wartości koleżeństwa, sprawiedliwości i dobroci oraz konieczności poszanowania cudzej własności na podstawie konkretnych przykładów czerpanych z życia świetlicy.
cały rok
39.
Troska o estetykę sali świetlicowej.
- Organizowanie wystaw prac dzieci.
- Doposażenie świetlicy w nowe gry i zabawki.
cały rok
40.
Praca z uczniem zdolnym.
- Cykliczne przygotowywanie zajęć rozwijających uzdolnienia i zainteresowania uczniów.
- Organizowanie zawodów i konkursów.
cały rok
41.
Praca z uczniem mającym problemy w nauce.
- Systematyczna pomoc w odrabianiu prac domowych.
- Przygotowanie zestawów ćwiczeń, objaśnianie.
- Odpytywanie.
cały rok
.